Scheepsconstructie & Scheepstechniek. Voor Reparatie, Onderhoud, Opbouw, Verbouw en Vaarles

Lang lang geleden  

Kroop ik uit het ei in Enkhuizen. We woonden op een kotter waarop zich ook de werkplaats van mijn vader bevond. Hij werkte aan schepen, met name staalwerk en motoren. Van hem heb ik het vak geleerd. Daarnaast begon ik op mijn 18e als maat op de chartervaart, om in de jaren daarna schipper te worden op platbodems en later kapitein op een logger. Ik heb dan ook mijn papieren voor binnen en buiten.

In 2010 kocht ik het casco van een Noordzeebotter. Ik heb dit schip weer opgebouwd en varend gemaakt. Deze botter is nu mijn woonschip. Ik gebruik mijn eigen schip ook als "testopstelling", voor bijvoorbeeld het verwarmen met een warmtepomp.
Ik zei de zeilvaart grotendeels vaarwel om te gaan varen op vrachtschepen en al snel op werkschepen, met name sleepboten en multicats. Ook dit deed ik met veel plezier. Sinds de geboorte van mijn dochter staat de zeevaart op een laag pitje. Naast het werk aan schepen ben ik regelmatig op Groningse sleepboten te vinden.


Voor grote halen snel thuis

Moet u niet bij de Firma de Baat zijn. Natuurlijk is het prettig om lekker door te werken maar ik ben wel een eenpitter met een gezin. Ook ben ik meer van 'het moet goed' dan van zo snel mogelijk meters maken. Waarvoor u wel bij mij terecht kunt? Voor deugdelijkheid, voor klantvriendelijkheid en voor het vinden van creatieve oplossingen voor dat wat er op uw schip moet gebeuren. Voor bewerkingen die ik niet zelf in mijn werkplaats kan doen werk ik samen met andere bedrijven, waardoor ik veel klussen kan aanpakken.

Leverings voorwaarden

Op alle offertes, opdrachten en gesloten overeenkomsten met de Firma de Baat zijn van toepassing de METAALUNIE VOORWAARDEN gedeponeerd ter griffie van de Rechtbank te Rotterdam zoals deze luiden volgens de laatste aldaar neergelegde tekst. De leveringsvoorwaarden worden u op verzoek toegezonden.